Jak na efektivní práci s marží díky aplikaci Pricing Fox

Lukáš Forejt | 19. 5. 2023
Jak na efektivní práci s marží díky aplikaci Pricing Fox

Dosažení optimální marže a ziskové cenotvorby představuje výzvu pro malé, střední, ale i velké e‑shopy. Seznamte se s případovou studií a objevte jednoduché a cenově dostupné řešení. Jaké výhody přeceňování v Pricing Foxu klientům přináší, vám prozradí Lukáš Forejt ve spolupráci s Pricing Fox od Mergada.

 

Optimalizace cenové politiky pro firmu s více než 100 prodejnami

Náš klient, který spadá mezi velké firmy na českém a slovenském trhu, se potýkal s výzvou. Nízká marže nestačila pokrýt všechny náklady, přesto, že počet objednávek a výše tržeb byla rostoucí.

Potřeboval najít rychlé řešení, které mu pomůže s optimalizací cenové politiky, aniž by to zatížilo časovou kapacitu obchodního oddělení.

Požadavkem klienta byl cenově dostupný nástroj, který pracuje s marží komplexně, za celé portfolio produktů. S jasnou vizí do budoucna, optimalizovat cenotvorbu vůči trhu a konkurenci.

Jednoduché řešení na sebe nenechalo dlouho čekat 

S klientem jsme již dříve pracovali při správě feedu v MERGADU. Ideálním řešením pro nás byl nástroj na automatickou cenotvorbu – Pricing Fox, který je jeho součástí. 

Vyhovovalo nám, že aplikace přeceňuje na základě pravidel a nabízí široké možnosti nastavení. A to nejen pro interní cenotvorbu, ale i pro cenotvorbu, která pohotově reaguje na vývoj a ceny na trhu. Produkt navíc funguje i jako analýza trhu, takže sbírá data z Heureky. Díky tomu máte vždy jasný přehled o konkurenci a jejich cenách vůči vašemu portfoliu.

Požadavky a očekávání klienta při výběru nového nástroje.

Jedinečné pravidlo pro každou značku

Po úspěšném jednání s klientem jsme aplikaci propojili a naimportovali feed, který obsahoval nákupní i prodejní ceny. Následně jsme stanovili výpočet marže, který pro nás byl stěžejní.

Na závěr jsme každé značce vytvořili individuální cenovou strategii, v podobě jedinečného pravidla pro práci s cenou a marží.

Tento postup jsme u klienta zvolili kvůli rozdílné konkurenceschopnosti jednotlivých značek. Jedna značka je na trhu konkurenční, tudíž aby udržela svou prodejnost, dosahuje minimální marže kolem 10 %. Na druhé straně, u privátních značek a exkluzivním zastoupení, není vhodné snižovat marži, aby neoslabovala jejich hodnota příliš velkou slevou. S tímto přístupem jsme stanovili pravidla pro všechny důležité značky a pečlivě sledovali výsledky.

Individuální cenová strategie přinesla úspěch 

Výsledek námi navržené strategie ukázal, že i přes krátkodobý pokles tržeb klient dosáhl významné finanční optimalizace. Po detailnějším zkoumání jsme zjistili, že marže vyrostly o více než 10 %, což potvrzuje správnost naší strategie.

Vývoj marže v čase.

To znamená, že i když se tržby snížily, dosáhli jsme finanční stability a soustavně většího zisku. Úspěch spočíval ve vyšší marži a menšímu počtu expedovaných zásilek, což přispělo k celkovému snížení nákladů.

Přehled tržeb a výše marže.

Lepší hospodářský výkon e‑shopu díky automatické cenotvorbě 

Cílem bylo zlepšit a automatizovat tvorbu cen tak, aby splňovaly obchodní cíle a udržovaly aktuální marži. To se nám podařilo a dopad měl pozitivní vliv na hospodářský výkon e‑shopu. To vše díky efektivnímu nastavení cenové strategie pomocí Pricing Foxu.

Příjemným překvapením bylo, jak jednoduché a vlastně i cenově dostupné řešení Pricing Fox je. Díky intuitivnímu nastavení řídíte komplexní cenotvorbu, na které ve firmách pracují někdy i týmy lidí.

Nicméně je potřeba říct, že má i svá omezení. Pokud pořádáte slevové akce, je dobré s nimi při tvorbě pravidel počítat. Díky tomu je zvládnete flexibilně vypnout nebo zapnout. Případně doporučujeme mít nastavení přizpůsobené tak, abyste mohli zlevnit jenom konkrétní značku či kategorii a Pricing Fox je dále nepřeceňoval.

Vize do budoucna 

S Pricing Foxem nadále úspěšně pracujeme i u jiných klientů, kde jsme s výsledky spokojeni. Naší hlavní vizí je automatizovat procesy a v tom nám nástroj skutečně pomáhá.